جدیرترین اخبار :
  • تجلیل و تکریم از معلمان، سرمایه های فرهنگی
  • پیام تسلیت اعضای هیات مدیره درپی درگذشت عموی مدیرعامل سازمان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر انرژی پاک
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
رئیس کل گمرکات بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان عنوان کرد:

توسعه روابط تجاری پاکستان و ایران در اولویت قرار دارد

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/10/27 | تعداد بازید :321
رئیس کل گمرکات بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان گفت: توسعه روابط تجاری پاکستان و ایران در اولویت قرار دارد و تا کنون ۱۱ نشست با حضور مسوولان حوزه اقتصادی ۲ کشور برگزار شده و در حال تلاشیم براساس برنامه‌ریزی‌ها مبادلات تجاری را به پنج میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا "عبدالقادر میمن" روز سه‌شنبه در یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان ایران با ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان در بندر چابهار اظهارکرد: سیستان و بلوچستان و پاکستان با همدیگر هم مرز هستند و از قدیم روابط نزدیکی داشته‌اند و این یک ظرفیت بسیار خوب برای گسترش مبادلات اقتصادی است.

وی بیان کرد: کاهش هزینه های حمل و نقل یکی از اهداف برگزاری این کمیسیون مشترک مرزی است تا به نفع هر ۲ کشور به ویژه بخش خصوصی باشد.

رئیس کل گمرکات بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان گفت: اعتقاد دارم در یازدهمین کمیته مشترک مرزی زمینه همکاری توریسم و گردشگری افزایش پیدا کند و ما بر تعاملات بیشتر از طریق خط هوایی نیز تاکید داریم.

وی ادامه داد: ما چابهار را رقیب گوادر نمی دانیم بلکه مکمل همدیگر هستند و برای توسعه روابط از هر روشی استفاده و افتخار می‌کنیم به توسعه روابط با ایران؛ و این از اهداف سفر هیات تجاری پاکستان است.

میمن افزود: در بندر گوادر و سایر نقاط پاکستان ما ظرفیت‌های زیادی داریم که برای توسعه روابط می‌توانیم از همدیگر بهره ببریم.

وی بیان کرد: بیشتر مشکل پیش رو برای توسعه روابط حل شده و به دنبال حل تمامی مشکلات هستیم که امیدواریم بخشی از آنها در این کمیسیون مشترک حل شود.

به گزارش ایرنا یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان وبلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان پاکستان امروز /سه‌شنبه/ در شهرستان چابهار آغاز شده است.

رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی "ایرج حسن پور" مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و رئیس هیات کشور پاکستان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اقتصادی و بخش‌های خصوصی سیستان و بلوچستاندر این نشست حضور دارند.

بررسی روند اجرای موارد توافق‌نامه دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی و تائید و دستور کارجدید توسط هیئت‌های ایرانی و پاکستان از مهمترین برنامه‌های روز اول کمیسیون مشترک تجارت مرزی است.

یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان از امروز به مدت ۲ روز در شهرستان چابهار آغاز بکار کرد.

 

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل